T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ORDU / GÖLKÖY - Güzelyurt Anadolu Lisesi

TÜBİTAK 2204-A LİSE ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ

OKULUMUZ TÜBİTAK 2204-A LİSE ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ  YARIŞMASINA KAPSAMINDA ''MADENLERİN İZİNDE''PROJESİYLE BAŞVURUDA BULUNMUŞTUR.  PROJE DEĞERLENDİRME AŞAMASINDADIR.2023

ORDU/GÖLKÖY/GÜZELYURT NADOLU LİSESİ  :  TÜBİTAK 2204-A LİSE ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ 

ORDU/GÖLKÖY/GÜZELYURT

ANADOLU LİSESİ

PROJE ÇEŞİTİ : TÜBİTAK 2204-A LİSE ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI

İLÇE ADI : GÖLKÖY

OKUL ADI : GÜZELYURT ANADOLU LİSESİ (768159)

Proje Ana Alanı : COĞRAFYA Proje Tematik Alanı : DOĞAL MİRAS VE DOĞAL KAYNAKLAR Proje Adı (Başlığı) : MADENLERİN İZİNDE Özet Madenler ve enerji kaynakları insanoğlunun vazgeçilmez birer aracı olmuştur. Madenler insanlık tarihinin gelişmesindeki en önemli unsurlardan birisidir. Tarih öncesi çağların bakır çağı, tunç çağı gibi isimlerle anılması da buna bir örnektir. İnsanoğlu madenleri işleyip doğaya hükmetmeyi öğrendikçe teknolojinin gelişmesine de katkıda bulunmuştur. Sanayi devrimiyle birlikte insanoğlu teknoloji olarak tarihteki en büyük gelişimi yapmıştır. Demire krom, magnezyum, karbon ekleyen insanoğlu çeliği üretmiş, ürettiği bu çelikle demir yolları, otoyollar, köprüler, tüneller ulaşım alt yapıları , fabrikalar, yüksek katlı binalar vb yapmıştır. Sağlık alanında da madencilik faaliyeti sonucu elde edilmiş ilaçlardan tutun da insan vücuduna yerleştirilen platin gibi malzemelere kadar birçok bu sektörün bir sonucudur. Sonuç olarak insanlığın gelişmesi insanın doğaya hükmetmesiyle başladı. Doğayı keşfedip madenleri kullanmayı başaran insanoğlu teknolojinin de gelişmesine katkıda bulundu. Bu sebeple madencilik ile teknolojiyi birbirinden ayıramaz bir bütündür. İnsanlığın geleceğinin madenciliğin sürdürülebilir olmasından geçmektedir. Hammadde yoksa teknoloji de yoktur. Volkanizma sonucunda yeni madenler ve verimli tarım toprakları oluşmaktadır.

08.11.2022 tarihi itibariyle projenin alanı, kapsamı belirlenmiştir. Şu an elimizde bor, kömür, demir, kaya tuzu gibi madenler bulunmaktadır.Kömür madeninin izi sürülüp bulunduktan sonra tüm enerji ve tarım sektöründe çalışan/bulunan paydaşlarla paylaşılacaktır. Böylece madenler ve enerji kaynaklarının kullanımıyla bu kaynakların gelecek nesillere aktarımı sağlanacaktır.

Amaç Madenleri ve maden çeşitlerini tanımak, tanıtmak, Gölköy Güzelyurt Gündoğan-Çayıralan bölgesinde var olduğu düşünülen madenlerin izini sürmek. Öncelikle 1500 rakımda bulunduğumuz Ordu Gölköy Güzelyurt Beldemizin ısınma problemini çözmek, ısınma için orman/ağaç kesimini önlemek, sanayi için gerekli olan enerji ihtiyacını karşılamak, bölgemizin işsizlikten dolayı göç etmesini engellemek ve iş istihdamı sağlamak(2005 yılında 8900 olan nüfusun, 2023 yılında 2300'e kadar düşmesi).

Bu projede madenler ve maden çeşitleri tanınacak, tanıtılacak, Ordu Gölköy Güzelyurt Gündoğan-Çayıralan bölgesinde var olduğu düşünülen kömür madeninin izi sürülecek.

Giriş

Bu projede Ordu Gölköy Güzelyurt Gündoğan-Çayıralan bölgesinde var olduğu düşünülen madenlerin izi sürülecek ve araştırılacak.Bölgemizde bundan 40 yıl önce araştırma girişimlerinde bulunulmuş ancak sonuç alınamamıştır. Bölgede yaşayan ve bu olaya tanık olan kişilerin tespitlerine göre araştırmamız, bu bulguların üzerine yoğunlaşacaktır. Resim 1 de görülen projenin madenleri orijinal olup hiçbir şekilde alıntı değildir. Proje ekibi tarafından temin edilmiştir. Bölgeyle ilgili kaynak taraması yapılmıştır, yapılmaya da devam edecektir.Yapılan araştırma kaynakları kaynaklar kısmına eklenmiştir.

Resim 1: Projenin madenleri Yöntem

Ordu Gölköy Güzelyurt Gündoğan-Çayıralan bölgesinde var olduğu düşünülen kömür madeni proje ekibiyle araştırılacak. 40 yıl önce olaya tanık olan ve hala hayatta olan kişilerden yardım istenecek. Saha araştırması yapılacak. İlgili ve yetkili birimlerden yardım alınarak, var olduğu düşünülen kömür madenin çıkarımı yapılacak ve ekonomiye kazandırılacaktır.

Ayrıca, şu an elimizde bor, kömür, demir, bakır, çinko, kaya tuzu, oltu taşı, granit, ofiolit, obsidiyen, mercan kayası gibi madenler bulunmaktadır. Böylece madenler ve enerji kaynaklarının kullanımıyla bu kaynakların gelecek nesillere aktarımı sağlanacaktır. Proje İş-Zaman Çizelgesi AYLAR İşin Tanımı Eylül Ekim Kasım Aralık Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs Haziran

Literatür Taraması

X

X

Arazi Çalışması X X

Verilerin Toplanması ve Analizi

X

X

X

X

X

X

Bulgular

Resim 2: Araştırmalar sonucunda elde edilen maden çeşitleri Proje Raporu Yazımı X X X X X X X X X X

Resim 3: Madenler

Resim 2 ve Resim 3 de görülen maden çeşitleri yapılan araştırmalar sonucunda bu bulgulara ulaşılmıştır. Sonuç ve Tartışma Yenilenemeyen enerji kaynağı olan kömürün yer altından çıkarılıp ekonomiye kazandırılması. Ayrıca maden çeşitlerinde tüm okul öğrencilerine, bireylere ulaştırılıp tanıtılması da projemizin sonuç çıktılarından biridir. Görsellerde verdiğimiz madenler ve enerji kaynakları proje ekibimiz tarafından tespit edilmiştir. Risk olarak, ekonomik sıkıntılar nedeniyle madenlerin alımı, temini olabilir. Madenlerin ve enerji kaynaklarını kullanımı değerlendirilebilmektedir.

Öneriler

Projemiz madenler ve enerji kaynaklarının tanıtımının tüm bireylere yapılarak bu konuda gerekli teşvikte bulunmalarını önermek. Var olduğunu düşündükleri doğal kaynakların peşinden gitmelerini önermekteyiz.

Kaynaklar

AĞRALI, B.,1967, Ordu İli Gölköy-Aybastı Arasındaki Sahada Yapılan 1/25.000

Ölçekli Jeolojik Löve ve Bölgedeki Kömür Zuhurlarının İncelenmesi

Hakkındaki Rapor. Derlm.Rap.No:4262, M.T.A. Ankara

ATALAY, İ., 1994, Genel Fiziki Coğrafya. Ege Üniv. Basımevi, İzmir.

DOĞANAY, H., 1992, Coğrafya'ya Giriş . Atatürk Ünniv. Yay.No.:726,

K.K.Eğit.Fak.Yay.No:23, Erzurum.

İZBIRAK, R.,1996, Türkiye I. M.E.B Yayınları, Öğretmen Kitapları Dizisi:196,

İstanbul Ekler

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 15.03.2023 - Güncelleme: 15.03.2023 14:44 - Görüntülenme: 290
  Beğen | 1  kişi beğendi